ویدیو | مرگ دلخراش سارق موتورسوار در فرار از دست پلیس

همدست سارق جوان که در سناریوی فرار از دست پلیس به کام مرگ فرو رفته بود ادعا می‌کند دزدی نکرده است.
ویدیو | مرگ دلخراش سارق موتورسوار در فرار از دست پلیس
کد خبر : ۴۵۱۵۱

 شب گذشته در یک تعقیب و گریز ماموران کلانتری ۱۰۱ تجریش با سارقین حرفه‌ای یکی از آن‌ها بعد از اصابت گلوله به کتف چپش روز زمین افتاد و در مسیر بیمارستان فوت کرد و همدستش توسط ماموران بازداشت شد.

ماموران در اقدامات اولیه گزارش این حادثه را به بازپرس کشیک محمدمهدی براعه از شعبه ۳ دادسرای جنایی تهران گزارش کردند که در ادامه با دستور بازپرس جسد مرد جوان به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

در تحقیقات میدانی مشخص شد که ۲ جوان موتور سوار که یکی از آن‌ها در تعقیب و گریز پلیس به کام مرگ فرو رفته از سارقان حرفه‌ای بودند که در زمان دستگیری از سارقان یک تبر، شوکر برقی و گاز اشک آور کشف شد.

متهم در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد که برای تفریح همراه دوستش به محله تجریش رفته است.

سارق جوان در خصوص اینکه چرا به دستور ایست پلیس بی توجه بودند گفت: ما به هیچ وجه متوجه صدای ایست ماموران نشدیم و بعد از چند دقیقه موتور مامور به ما نزدیک شد وقتی به سمت آن‌ها برگشتیم متوجه اسلحه در دست یکی از ماموران موتور سوار شدیم، برای همین فهمیدیم که آن‌ها پلیس هستند و سعی کردیم کنار اتوبان توقف کنیم، اما پس از اینکه به طرف ما شلیک کردند ما به گاردریل خوردیم و روی زمین افتادیم مهدی فوت کرد و من هم بازداشت شدم.

او در ادامه مدعی شد همدستم، چون قبلا با یک نفر دعوا کرده بود برای اطمینان با خودش تبر و گاز اشک آور همراه داشت، اما من از هیچکدام آن‌ها استفاده نکرده ام.

این ادعا‌ها در حالی بود که سارقان در صحنه دستگیر شدن شان برای فرار از سایه پلیس با گاز اشک آور به سمت پلیس حمله کردند و سعی بر فرار داشتند و حتی قصد زمین زدن موتور ماموران پلیس را داشتند که ماموران پس از شلیک‌های هوایی با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک گلوله به سمت سارقان می‌کنند.
گفتگو با سارقی که همدستش در صحنه فرار به کام مرگ فرو رفت
خودت را معرفی کن؟

اسم من حمید است و در جنوب تهران زندگی می‌کنم.

چند سال داری؟

۳۱ سال

چند سال با همدستت آشنا بودی؟

ما از قدیم با هم دوست بودیم و هردو بچه محل بودیم.

به چه قصدی به تجریش رفته بودید؟

ما برای دور زدن و تفریح به آنجا رفته بودیم.

چرا وقتی صدای ایست از سوی ماموران را شنیدید توقف نکردید؟

ما اصلا متوجه صدای ماموران نشدیم تا زمانی که موتور آن‌ها نزدیک به ما شد و اسلحه را دست آن‌ها دیدیم

در فیلم دوربین البسه پلیس تبر در دست توست و مهدی دوستت هم به سمت پلیس گاز اشک آور زده است در این خصوص چه می‌گویی؟

تبر و گاز اشک آور برای من نبود و اصلا متوجه نشدم مهدی به سمت ماموران گاز اشک آور زده وقتی روی زمین افتادیم پلیس آن‌ها را از جیب مهدی بیرون آورد من فقط موبایل همراهم بود.

سابقه داری؟

 ۴ بار بخاطر سرقت و مواد مخدر دستگیر شدم، اما توبه کردم و دیگر دست به خلاف نزدم و در یک اداره مشغول به کار شده ام.

بنا بر این گزارش، بازپرس محمد مهدی براعه از شعبه ۳ دادسرای امور جنایی تهران با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی متهم را در اختیار پلیس آگاهی تهران قرار داد و تحقیقات در خصوص چگونگی مرگ سارق فراری ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
رکنا
مجله زندگی
ارسال نظر